Sommerutstillingen 2018 - Håkon Gullvåg

Oppdatert: 25. mai 2018

Lillesand Kunstforening ønsker velkommen til åpning av sommerutstillingen 23.juni kl. 14.00

Lillesand kunstforening har i år gleden av å ønske billedkunstneren Håkon Gullvåg velkommen til Lillesand. Årets sommerutstilling vil denne gang bli presentert på to steder. Hovedutstillingen og selve åpningen vil foregå på Meta Hansen kulturhus 23. juni kl. 14.00. Det vil deretter bli transport til Saltholmen fyr og åpning av utstillingen der samme dag kl. 16.00. I Gullvågs bildeunivers står mennesket i sentrum. Han er av mange karakterisert som vår tids mest betydningsfulle portrettmaler. Han skildrer mennesker i et ekspressivt uttrykk der personligheten og karakteren til den portretterte kommer fram, ofte på en lite flatterende måte. Han har illustrert store litterære verk, men aller mest kjent ble han etter å ha fått i oppdrag å skildre H.M. Kong Harald V og H.K.H. Dronning Sonja. Vi ser med spenning fram til å oppleve en bredde av Håkon Gullvågs kunstnerskap i Lillesand.

Lillesand kunstforening // Meta Hansen kulturhus, Rosenberggt. 4790 Lillesand Utstillingsperiode og kafé 23.06–29.07, 12-15 hver dag. Åpningstider Saltholmen fyr: 12-18 hver dag.