• Forfatterens bildeStyret

Sommerutstillingen 2016

25. Juni – 27. Juli  /  Åpning lørdag 25 juni kl 13

Lillesand kunstforening er glad for på kunne presentere kunstneren FRANK BRUNNER som årets sommerutstiller.

Hovedutstillingen blir på Meta Hansens hus, men noen bilder blir også stilt ut på Salholmen fyr og i Lillesand rådhus (bare under Lillesandsdagene).Frank Brunner  kommer fra Høvåg i Lillesand kommune og har stilt ut her to ganger tidligere, sist i 2008 sammen med Lars Elling. Frank  arbeider med både grafikk og maleri og vil vise begge deler på utstillingen i sommer.

Frank Brunners bildeverden er mangfoldig og har de siste årene kretset rundt motiver der mennesker er plassert i urbane eller naturlignende sammenhenger.

Han er blitt en veletablert kunstner og etter mange år i New York har han nå etablert eget ateliet i kvadraturen i Kristiansand.  Han har i en årrekke vært knyttet til Galleri Haaken i Oslo, og har i de siste årene også stilt ut i Stenersenmuseet, Henie Onstad kunstsenter og Haugar Vestfold kunstmuseum. Sistnevnte utstilling ble også vist på Bomuldsfabriken kunsthall i Arendal. Lillesand kunstforening ser med glede fram til årets sommerutstilling.

Brunners nettside: http://www.frankbrunner.com/

Siste innlegg