28. JULI : Evert Taube med Peter Vemö og Stine S Løvdal

En stemningsfull konsert i det fine amfiet til Meta Hansens Kulturhus. Skulle været bli dårlig flytter vi til Hotelhaven under markisene.

Lillesand Kunstforening, Meta Hansen Kulturhus og Lillesand Hotel Norge samarbeider om denne flotte konserten.

Konserten finner sted i amfiet på Meta Hansen ved godt vær, eller i Hotelhaven ved dårlig vær.

Billetter fås kjøpt på hotellet (tlf 37270144) og på Ticketmaster. Pris kr 250.- inkl gebyr. Spesialtilbud i restauranten og reservasjon av de beste plassene under konserten dersom bord forhåndsbestilles. Velkommen!

Informasjon:

Vi kommer ikke utenom Evert Taube når det gjelder nordiske tradisjoner innen viser og sang. Hans tekster byr på livsglede og varme. Hans sanger er innbydende og man kan velge og bare lytte eller synge med. Bli med Fritjof på dans med og både Rosa og Eva. Bli med når naturen våkner for både Rönnerdahl og Calle Schewen. Bli med Evert i tekster som har fått farge av hans spennende reiser rundt om i verden. Humor, glede, latter og sang. Dette er en herlig forestilling på 2*50 minutter.

Kort info om Peter & Stine

Peter Wemö er svensk kulturarbeider som har gjort nordmann av seg, og som er en av de store tradisjonsbærerne av svenske og nordiske viser.

Med røtter i svensk jord og oppvekst bare et steinkast fra havet, oppflasket på Taube, Adolphson og Vreeswijk, har viseskatten spilt en stor rolle for hvordan han selv har valgt å tonesette, tolke og skape sin egen musikk. Arbeidet på revy- og teaterscener har vært med på å forme en stor stemme, og måten han behandler strenger og harmonier på i egne arrangement er imponerende.

Tredve år på nordiske scener og tretten år som programvert og produsent i Sveriges Radio har gitt ham et hav av anekdoter å øse av. Resultatet er en kombinasjon av fortellinger, varme, humor og musikk. Stine Solberg Løvda er en erfaren sanger som er mest kjent som en av pigene i Grunnesund Pigekor. Sammen utgjør de en habil underholderduo med mange strenger å spille på.