EN UTSTILLING SOM FENGER skrev Lillesandsposten etter åpningen av Sommerutstillingen med Lars Lerin

Et entusiastisk publikum fra store deler av landet strømmet til Meta Hansen Kulturhus for å oppleve utstillingen til akvarellmesteren Lars Lerin.

I en atmosfære fylt med forventning, jazztoner og vakre akvareller kunne lederen av Lillesand Kunstforening Lars Gunnar Nag ønske publikum velkommen. Han ble etterfulgt av professor Øivind Storm Bjerke som åpnet det hele med en tale der han knyttet en rød tråd mellom Lerins akvareller og jazzen der spontane improvisasjoner er merkbare.

Lillesand Kunstforening opplevde en av sine største utstillingsåpninger denne lørdagen og hadde invitert sine mange medlemmer til en stor hagefest i den vakre Metahagen som en del av åpningen.

Deretter bar det til Saltholmen fyr der Saltholmens venner tok imot publikum med visesang av Terje Ellefsen og en entusiastisk Randi Spillekom fra venneforeningen som ønsket velkommen til å se flere bilder av denne svenske akvarellmesteren.

Søndag fortsatte arrangementet med en såkalt artist talk der Morten Krogvold ledet en samtale med kunstneren Lars Lerin. Over 150 mennesker hadde benket seg í amfiet i Meta Hansen hage.

Denne utstillingen gir publikum en unik mulighet til å oppleve billedkunst i verdensklasse.

Alle foto: Kari Helene Egeland

Bildet i båten er tatt av Mette Dreessen.