• Forfatterens bildeStyret

Mønstring 19. oktober klokken 19:00

MØNSTRING av Erlend Helling-Larsen Åpningsord av: Kristine Kolloen Nilsen Musikk/lyd: TBA. Lillesand Kunstforening

Det er nå 10 år siden jeg signerte mitt første broderi arbeid. I 10 år har jeg altså brodert på sider jeg har revet ut fra Playboymagasiner. Det er selvfølgelig ikke snakk om gjentakelser, det er snakk om en utvikling. Jeg har lært og dette er blitt mitt utrykk. Dette 10 årsjubileet bør jo markeres, og hva er da mer naturlig enn å trekke hele prosjektet opp noen hakk.

Det er stor stas for meg at dette kan skje på hjemmebane i Lillesand og at Kunstforeningen legger forholdene til rette for at jeg kan arbeide frem en utstilling med større formater i tiden frem mot åpningen den 19 oktober klokken 19.00!

Utstillingen vi bestå av større broderi arbeider (ca.200x150 cm). Fordi større er noen ganger bedre, de nye broderiene er tydeligere, men kan likevel ha flere lag. De er vakre, romantiske men også være frekke og til tider skittene. Broderiet kan være lysere og lettere men også mye mørkere og skremmende enn tidligere. Siden vi beveger oss inn i mørketiden og nettene blir lange vil lys selvfølgelig være en viktig del av det hele. Jeg har selvfølgelig arbeidet med disse formatene noen år allerede og smakebiter har blitt vist på Agder Kunstsenter (Kristiansand) og Sti For Øye (Stokke), men den neste utstillingen blir alltid den beste, samtidig som den staker ut kursen for tiden som kommer.

Utstillingsforberedelsene er lange men utstillingsperioden er kort. Detter er noe du ikke skal gå glipp av. Pass på at du ikke går glipp av dette. Lillesand Kunstforening vil denne kvelden by på en perfekt kombinasjon av kunst og opplevelse.

VELKOMMEN !!

Siste innlegg